"Try this for a deep, dark secret: The great detective Miss Steele,
she doesn't exist...I invented her"
I'd always loved excitement, So I studied and apprenticed, and put my name on an Blogg. But absolutely no one knocked on my door. So I invented a superior. It was working like a charm. Until the day she walked in, with her blue eyes and mysterious past. And before I knew it, she assumed Miss Steele's identity.. It's a dangerous way to live, But as long as people buy it I can get the job done. We never mix business with pleasure. Well...almost never. I don't even know her real name!

___________________________________________________________________________________________


18 maj 2010

Ett het tips från en Årstabo!

Om ni någonsin funderar att flytta till Årsta och till mitt kvarter rekommenderar jag er starkt att inte tvätta på tisdagar mellan 1600 - 1900. Jag har då aldrig träffar på en sådan rent ut sagt elak man, gubbe förut. Han stod och snacka med granntanten som bor i samma hus som jag,har två hundar och röker in hela huset huset om hur hemskt det är med de nya grannarna. De har ju hundar som skäller hela tiden och de har hög musik på nästan jämt enligt honom. De nya grannarna bor bredvid mig. Hör det knappt förutom kanske någon fredags kväll. Jag stod tyst och lyssnad. Granntanten höll med. Sen var det ju fel på alla tvättmaskiner oxå. Tydligen var det bättre förr. Saken tillhör med att när jag flyttade in för tre år sen mötte jag denna gubben vid cykelstället. Han klagade redan då på massa grannar. Om hur fel alla gör och hur de irriterar honom. Men jag menar, FLYTTA GUBBJÄVEL!!!. Granntanten och gubben snackade även om min andra granne som har träffat en ny karl. Oj oj oj, det gick ju verkligen inte för sig. Han är tydligen allt för gammal för henne.
Undrar vad han tycker om mig. Jag som har sågat ett kattdörr i balkongdörren. Kommer hem sen och dessutom tar med mig tjejer hem. Ibland önskar man att man kunde vara en fluga på väggen.Som tur är hann jag vika min tvätt snabbt, för jag kände det att stannar jag här alltför länge får jag nog börja trappa upp med mina piller i stället för att trappa ner.

1 kommentar:

  1. ha ha ha, jag tvättar på torsdagar! :-) Du kan prova att tvätta i 7:an ;-)

    SvaraRadera