"Try this for a deep, dark secret: The great detective Miss Steele,
she doesn't exist...I invented her"
I'd always loved excitement, So I studied and apprenticed, and put my name on an Blogg. But absolutely no one knocked on my door. So I invented a superior. It was working like a charm. Until the day she walked in, with her blue eyes and mysterious past. And before I knew it, she assumed Miss Steele's identity.. It's a dangerous way to live, But as long as people buy it I can get the job done. We never mix business with pleasure. Well...almost never. I don't even know her real name!

___________________________________________________________________________________________


16 sep. 2009

Måndag hela veckan


Någonsin haft en känsla av att allting går på rutin och att varje dag är den andra lik? Har inte tänkt på det så mycket tidigare men i morse kom jag ca 2 - 3 min tidigare än vanligt till jobbet. Jag kliver av tunnelbanan och ser spelmannen som brukar spela när jag kommer packa upp sin gitarr. Tjejen som alltid står och röker vid caféet bredvid t-banan kommer ut med en kaffe och ska tända cigaretten som vanligtvis redan är tänd när jag ser henne (rätt snygg oxå). Pappan med barnvagn som brukar möta mig i backen kommer ut från sin port och grönsakerna till "Där med pasta" lastas av som annars redan ligger på trappen utanför när jag går förbi. Kliver in i jobbporten och öppnar dörren och jag är först på jobbet. Att 2-3 min kan göra en så stor skillnad.
(om du inte sätt filmen klicka på rubriken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar